03 Instrukcja warunkowa

Wiemy już jak zapalać i gasić diodę LED. Pora na kolejne instrukcje. Jeśli chcemy by nasz program reagował różnie, w zależności od napotkanego stanu na jednym z wejść możemy użyć instrukcji warunkowej IF.
Najpierw przeanalizuj wraz z nauczycielem poniższy kod (pochodzi on ze strony forbot.pl) a następnie sprawdź jego działanie w praktyce.

Register to read more...

02 Szkielet programu Arduino, podłączamy LED

Każdy program komputerowy jest zbiorem rozkazów. Dedykowany układ zwany licznikiem rozkazów wywołuje kolejne rozkazy jeden po drugim. W Arduino pewne sprawy są uproszczone. Otóż w każdym programie najpierw niektóre instrukcje wykonują się jednorazowo (viod setup), a następnie inne, wykonują się w pętli (void loop).

Register to read more...

01a Biblioteki

Biblioteki zawierają zbiór funkcji, które zostały wydzielone po to, aby dało się z nich korzystać w wielu programach. Większość elementów wykorzystywanych w projektach Arduino posiada napisane biblioteki (czasami kilka do jednego urządzenia). Wiele z nich jest standardowo instalowanych wraz z kompilatorem a niektóre trzeba instalować dodatkowo.

Register to read more...

01 Instalacja oprogramowania

Przed przystąpieniem do programowania należy najpierw pobrać i zainstalować odpowiednie środowisko. Przykładowo arduino_185_windows.zip. Podczas instalowania zobaczymy ekrany jak poniżej. (Dla Arduino UNO Rev 3)

Register to read more...

00 Grafika do projektów