08 Tworzenie grafiki wektorowej

Omawiana na poprzedniej lekcji grafika rastrowa ma tę wadę, że nie jest skalowalna. Jeśli zmieniamy jej rozmiar to traci na jakości. Jest to szczególnie widoczne jak zmieniamy mniejszy obrazek na większy.

Czytaj więcej...

07 Grafika rastrowa

Zainstaluj na swoim domowym komputerze darmowy program o nazwie IrfanView. Przeczytaj z podręcznika rozdział szósty (Grafika rastrowa, strony 67-77) i wykonaj opisane tam ćwiczenia.

Czytaj więcej...

06 E-learning

Przeczytaj z podręcznika rozdział trzeci (Nauczanie na odległość, strony 44-48). Zapisz się na dowolnym serwisie na darmowy kurs języka obcego (albo inny związany w jakiś sposób ze szkołą), który zakończony będzie możliwością wydrukowania odpowiedniego świadectwa lub certyfikatu po wcześniejszym rozwiązaniu przygotowanego przez firmę testu.

Czytaj więcej...

05 Dzielenie się danymi

Coraz częściej dane będące wynikiem naszej pracy z komputerem są zapisywane nie tylko lokalnie ale i na dyskach wirtualnych w internecie. Być może w przyszłości wszystko będziemy zapisywać w tak zwanej "chmurze", i tam będzie zlokalizowany również nasz system operacyjny.

Czytaj więcej...

04 Wyszukiwanie informacji w internecie

*** Przynieś podręcznik do szkoły ***
Przeczytaj w podręczniku strony od 11 do 30 opisujące różnego rodzaju informacje, jakie możemy uzyskać za pomocą internetu. Przeanalizuj w szczególności przykładowe zadania znajdujące się na końcu rozdziału - podobne będą na naszym sprawdzianie. Miłej lektury.