10 Explorer - dwa czujniki jednocześnie

Na przykładzie pojazdu eksplorującego najbliższe otoczenie postaramy się użyć jednocześnie dwóch czujników - czujnika dotyku i czujnika ultradźwiękowego. Pojazd powinien jechać do przodu do momentu aż nie zauważy przeszkody, lub (jeżeli jest ona zbyt nisko aby mogła być zauważona) uderzy w nią lemieszem. W zależności, który czujnik zadziała jego zachowanie powinno być różne.

Czytaj więcej...

09 Konkurencja Sumo

W konkurencji Sumo stają na przeciwko siebie dwa roboty, ich zadaniem jest zepchnięcie przeciwnika z okrągłej areny. W naszym przypadku ma ona średnicę 75 centymetrów, pomalowana jest na czarno a na obwodzie ma biały pas o szerokości 2,5 centymetrów (można spotkać białe areny z czarną obwódką). Zbudujemy na początek najprostszy pojazd z czujnikiem koloru zabezpieczającym nas przed zjechaniem z pola walki.

Czytaj więcej...

06 Czujnik ultradźwiękowy

Czujnik ultradźwiękowy (rys. 0) pozwala robotowi zobaczyć oraz zmierzyć odległość do przedmiotów, a także reagować na ruch. Odległość można podawać w calach lub centymetrach. Można go zastosować wybierając odpowiedni bloczek z sekcji sensor (rys. 1) lub sekcji flow control (rys. 2).

Czytaj więcej...

05 Zaczynamy programować

Programowanie jednostki NXT2 będziemy wykonywać za pomocą programu Lego Mindsotrms EV3 Home Edition. Jest to program przeznaczony do nowszej wersji Lego Mindstorms ale większość funkcji działa również dla jednostki NXT2. Pobrać można go ze strony http://www.lego.com/.

Czytaj więcej...

04 Zanim zaczniemy programować

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że komputery (na razie) nie potrafią myśleć a jedynie podobnie jak żołnierze wykonują rozkazy. Jeżeli wydane rozkazy będą sprzeczne, lub komputer znajdzie się w sytuacji, jakiej nie przewidzieliśmy to skutki mogą być różne i trudne do przewidzenia.

Rozkazy kierowane są do procesora i to on zajmuje się ich wykonaniem krok po kroku.

Czytaj więcej...